Dofinansowanie na usuwanie odpadów zawierających azbest

W okresie od 19 sierpnia do 10 października 2011 roku z 14 gospodarstw odebrano do utylizacji 28.099 Mg (ton) elementów konstrukcyjnych zawierających azbest. Całkowity koszt zadania wyniósł 10 924.89 zł .

Gmina Grębów na ten cel pozyskała dofinansowanie w ramach programu ,, Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne - usuwanie odpadów zawierających azbet". Kwota dofinansowania obejmuje 85% kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwienia materiałów zawierających azbest, w tym 50% pochodzi ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz 35% ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie. Pozostała kwota pokryta zostanie z budżetu gminy. W kolejnych latach gmina zamierza ponownie starać się o środki z zewnątrz na ten cel.

                                       Gmina Grębów

5 462,45 zł – 50%                             3 823,71 -35%                          1638,73 zł – 15%