Informacja w sprawie dodatku węglowego

Szanowni Państwo z dniem 17 sierpnia 2022 roku rozpoczniemy przyjmowanie wniosków
o dodatek węglowy!

W Gminie Grębów - cały zakres obowiązków związanych z dodatkiem węglowym realizowany będzie przez pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grębowie.

                        Wnioski o wypłatę dodatku węglowego przyjmowane będą
                                     od 17.08.2022 r. do dnia 30.11.2022 r.

Ważne! Do wniosku należy dołączyć deklarację o dokonaniu wpisu lub zgłoszenia źródła ogrzewania do CEEB (kserokopię tego dokumentu uzyskać można w Urzędzie Gminy
w Grębowie - Biuro Obsługi Klienta)

Dodatek węglowy wynosi 3 000 złotych i będzie przyznawany jednorazowo.

Zgodnie z ustawą dodatek węglowy przysługiwał będzie gospodarstwu domowemu, w przypadku którego głównym źródłem ogrzewania jest:

  • kocioł na paliwo stałe,
  • kominek,
  • koza,
  • ogrzewacz powietrza,
  • trzon kuchenny,
  • piecokuchnia,
  • kuchnia węglowa,
  • piec kaflowy na paliwo stałe,
  • zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego.

Uwaga:
Pracownicy GOPS i Urzędu Gminy będą służyć fachową pomocą w zakresie w informacji dt. dodatku węglowego. Druki wniosków można pobrać w GOPS w Grębowie, w Urzędzie Gminy w Grębowie
w Biurze Obsługi Klienta. Również na stronach internetowych: Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grębowie w zakładce: aktualności oraz na stronie www.grebow.com.pl