III Sesję Rady Gminy Grębów rozpoczęto od przedstawiania Raportu o stanie Gminy Grębów za 2023 rok. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta
w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał Rady Gminy.
Jak podkreślił Wójt Gminy pan Kazimierz Skóra - opracowany Raport jest obszernym materiałem zawierającym podsumowanie działalności samorządu gminy w 2023 roku. Jest to zestawienie najważniejszych danych, które w sposób przejrzysty obrazują funkcjonowanie gminy oraz przyjęte kierunki. Rzetelne i obiektywne informacje, nie zawierające komentarzy pozwalają na wypracowanie własnej opinii i wniosków oraz stanowią podstawę do prowadzenia dialogu z mieszkańcami.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Grębów Artur Barnaś zaprosił Radnych do udziału w debacie nad przedstawionym raportem, która zakończyła się podjęciem uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Grębów wotum zaufania.
Kolejnym punktem sesji było podsumowanie wykonania budżetu za miniony rok i udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy. Skarbnik Gminy Renata Wilk przedstawiła dokumenty związane
z wykonaniem budżetu Gminy Grębów za rok 2023.
Po zapoznaniu się z opinią Komisji Rewizyjnej do wykonania budżetu gminy w 2023 roku i wnioskiem
w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy, Radni jednogłośnie podjęli uchwałę w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Grębów absolutorium za rok 2023.
Wójt Gminy Grębów podziękował za udzielone absolutorium, wzajemne zrozumienie i wspólną pracę. Podkreślił, że jest to nie tylko jego wynik, ale wszystkich radnych, sołtysów, pracowników urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy.