Komunikat

W związku z panującymi warunkami atmosferycznymi, dla zapewnienia bezpieczeństwa osób korzystających z chodników, narażonych na zwiększone ryzyko wypadków i urazów, jak również w trosce o samych właścicieli nieruchomości, wobec których ewentualni poszkodowani mogą dochodzić roszczeń, przypominamy o konieczności wypełniania obowiązków jakie nakłada na właścicieli nieruchomości Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Zgodnie z art. 5 ust.1 pkt.4 tej ustawy „Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości, właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.” Odgarnięty śnieg musi być składowany w miejscu, w którym nie będzie powodował zakłóceń w ruchu pieszych i samochodów.
Właściciel nieruchomości musi liczyć się z tym, że w razie wypadku na „jego” terenie spowodowanego niewywiązaniem się z obowiązku uprzątnięcia błota, śniegu i lodu z chodnika, zostanie pociągnięty do odpowiedzialności.

W nawiązaniu do wyżej wymienionych przepisów dla zwiększenia bezpieczeństwa pieszych, prosimy o bieżące odśnieżanie i oczyszczanie chodników.