Ruszył cykl spotkań informacyjnych dotyczących wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Z ekspertami możesz spotkać się on-line lub w najbliższym urzędzie skarbowym.
Co to jest KSeF?
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system teleinformatyczny, który umożliwia wystawianie i otrzymywanie faktur drogą elektroniczną (faktur ustrukturyzowanych). System ten dotyczy transakcji dokonanych przez podmioty posiadające siedzibę działalności gospodarczej na terenie Polski.
Wdrożenie KSeF?
Ministerstwo Finansów zaproponowało etapowe wejście w życie obowiązkowego wystawiania faktur w KSeF: od 1 lutego 2026 r. dla dużych podatników (o wartości sprzedaży za 2024 r. przekraczającej 200 mln zł wraz z podatkiem), od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców, W przypadku najmniejszych podatników, których transakcje obejmują niewielkie kwoty (do łącznej wartości sprzedaży do 10 tys. zł miesięcznie), termin wdrożenia zostanie odroczony do 1 stycznia 2027 r.
Środowisko testowe
Od 30 września 2025 r. będzie można testować interfejs programistyczny (API) z KSeF 2.0 (czyli udostępnionej do użytkowania od 1 lutego 2026 r.) w sposób otwarty przez wszystkich integratorów i duże firmy. Natomiast od listopada 2025 r. planowane jest udostępnienie testowej wersji Aplikacji Podatnika KSeF 2.0, by wszyscy przedsiębiorcy mogli poznać rozwiązania i funkcjonalności systemu.
Linki do spotkań publikowane są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem:
https://www.podkarpackie.kas.gov.pl/web/bip-1801/izba-administracji-skarbowej-w-rzeszowie