Zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Grębów

29 sierpnia 2024 r. Gmina Grębów podpisała umowę na zadanie „Zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Grębów”.
Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia na lata 2021-2027

Zakres rzeczowy projektu obejmuje zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego, który wykorzystywany będzie w akcjach ratowniczych prowadzonych przez OSP Grębów, zgodnie ze specyfikacją dostaw.

Bezpośrednim beneficjentem projektu będzie gm. Grębów bezpośrednio nadzorująca i wspierająca OSP w Grębowie, które będzie użytkowało wóz strażacki zakupiony w ramach projektu, a także, które jest partnerem w niniejszym projekcie.

Realizacja projektu wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie systemu ratowniczo-gaśniczego oraz poprawi warunki pracy strażaków, co dodatkowo zwiększy ich bezpieczeństwo oraz poprawi jakość akcji ratowniczych i prewencyjnych, a także podniesie znaczenie OSP w społeczeństwie.

Pośrednimi beneficjentami będą wszyscy mieszkańcy gm. Grębów, a także przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terenie gminy oraz instytucje publiczne.

Liczba osób którym zapewniony zostanie wyższy poziom bezpieczeństwa 10 010.

Głównym celem jest poprawa funkcjonowania systemu ratowniczo-gaśniczego oraz poziomu bezpieczeństwa ludności gminy Grębów poprzez zakup średniego pojazdu ratowniczo-gaśniczego.

Cele szczegółowe to:

  • poprawa warunków życia mieszkańców,
  • poprawa skuteczności podejmowanych działań ratowniczych,
  • podniesienie jakości podejmowanych działań ratowniczych,
  • techniczne wsparcie struktur odpowiedzialnych za ratownictwo,
  • skrócenie czasu reakcji w sytuacji zagrożenia.

Rezultatem projektu będzie poprawa bezpieczeństwa mieszkańców gminy Grębów

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 1 363 634,25 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 835 000,00 zł.