29 sierpnia 2024 r. Gmina Grębów podpisała umowę na zadanie „Zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Grębów”.
Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia na lata 2021-2027
Zakres rzeczowy projektu obejmuje zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego, który wykorzystywany będzie w akcjach ratowniczych prowadzonych przez OSP Grębów, zgodnie ze specyfikacją dostaw.
Bezpośrednim beneficjentem projektu będzie gm. Grębów bezpośrednio nadzorująca i wspierająca OSP w Grębowie, które będzie użytkowało wóz strażacki zakupiony w ramach projektu, a także, które jest partnerem w niniejszym projekcie.
Realizacja projektu wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie systemu ratowniczo-gaśniczego oraz poprawi warunki pracy strażaków, co dodatkowo zwiększy ich bezpieczeństwo oraz poprawi jakość akcji ratowniczych i prewencyjnych, a także podniesie znaczenie OSP w społeczeństwie.
Pośrednimi beneficjentami będą wszyscy mieszkańcy gm. Grębów, a także przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terenie gminy oraz instytucje publiczne.
Liczba osób którym zapewniony zostanie wyższy poziom bezpieczeństwa 10 010.
Głównym celem jest poprawa funkcjonowania systemu ratowniczo-gaśniczego oraz poziomu bezpieczeństwa ludności gminy Grębów poprzez zakup średniego pojazdu ratowniczo-gaśniczego.
Cele szczegółowe to:
- poprawa warunków życia mieszkańców,
- poprawa skuteczności podejmowanych działań ratowniczych,
- podniesienie jakości podejmowanych działań ratowniczych,
- techniczne wsparcie struktur odpowiedzialnych za ratownictwo,
- skrócenie czasu reakcji w sytuacji zagrożenia.
Rezultatem projektu będzie poprawa bezpieczeństwa mieszkańców gminy Grębów
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 1 363 634,25 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 835 000,00 zł.